Naast de BX Sport bracht Citroën in 1985 nog een speciale BX op de markt: de BX 19 Digit. De BX 19 Digit was gebaseerd op de BX 19 GT. In plaats van het dashboard met analoge klokken was de BX 19 Digit echter voorzien van een digitaal dashboard. De boardcomputer was standaard in de BX 19 Digit. Deze kan in de BX 19 Digit bediend worden door middel van een knopje op de satelliet. In het dashboard is een afleesvenster aangebracht voor de boardcomputer. Verder onderscheidt de BX 19 Digit zich van de BX 19 GT door afwijkende velours bekleding. De BX 19 Digit werd af fabriek voorzien van een Pioneer radio met een anti diefstal slede. Het kachelbedieningspaneeltje en het paneeltje achter de aansteker zijn van aluminium. Op de asbak tenslotte staat "Digit". In het exterieur ontbreken ten opzichte de BX 19 GT de striping, bumperstrips en de achterspoiler.
Van de BX 19 Digit zijn 4000 exemplaren gebouwd. Het model was leverbaar in Gris Renard, Gris Perlé en Blue Romantique.
In 1988, toen bijna iedereen de BX 19 Digit al weer was vergeten, kreeg het Digit verhaal toch nog een vervolg. Fiat voorzag de nieuwe Tipo. die in 1988 op de markt verscheen van een digitaal dashboard om te benadrukken dat de elektronica van de nieuwe Tipo. in tegenstelling tot wat men gewend was van Fiats wel betrouwbaar was. Fiat wilde deze Tipo.'s met digitaal dashboard Tipo. Digit noemen. Maar daar stak Citroën een stokje voor omdat de naam Digit was vastgelegd door Citroën voor de BX. Waarna Fiat de Tipo. met digitaal dashboard omdoopte in Tipo. Dgt.
De snelheidsmeter van de BX 19 Digit haalde in 2011 de snelheidsmeter top 12 van Top Gear.