De BX 19 GT was de eerste sportieve variant van de BX. De cilinderinhoud van de motor van de BX 16 RS en BX 16 TRS werd vergroot tot 1905 cm3 en leverde 105 pk. Het typenummer van deze motor was 159A. Daarmee haalde de BX 19 GT een topsnelheid van 185 km/u. Aan de buitenkant was de BX 19 GT herkenbaar aan de grote zwarte rubberen spoiler op de achterklep, de zwarte rubberen strips op de bumpers, de afwijkende wieldoppen, het rode of zwarte (afhankelijk van de kleur van de carrosserie) biesje boven de beschermstrips op de deuren, de mistlampen voor en de "GT" monogrammen op de voorschermen en motorkap.
Aan de binnenkant onderscheidde de BX 19 GT zich vooral van de minder sportieve BX-en door het dasboard: de BX 19 GT was voorzien van conventionele klokken. In de middenconsole werd een boordcomputer met 14 functies gemonteerd. Deze boordcomputer kon tijd, afstand en verbruik meten, al ging met name het apparaatje wat het verbuik moest meten (de flow meter bovenop de radiateur) meestal snel kapot. De BX 19 GT had altijd tweed Travers bekleding. Dit was andere tweed bekleding dan de tweed bekleding die in modeljaar 1984 optioneel was in de BX 16 TRS. Deze nieuwe tweed bekleding werd ook leverbaar in de BX 16 TRS. Op de asbak stonden de letters "GT", merkwaardigerwijs in een compleet ander lettertype dan op het typeplaatje op de achterklep van de auto en de "GT" stickers op de voorschermen en de motorkap.
Stuurbekrachtiging was standaard op de BX 19 GT.